Serwis, naprawa i konserwacja układów AdBlue, SCR oraz DPF
Zadbaj o niezawodność swojego diesla, niską emisję spalin i maksymalne osiągi!
Twój samochód z silnikiem Diesla wymaga odpowiedniej opieki, aby spełniał surowe normy emisji spalin oraz zachował pełną sprawność. W A!W Forged oferujemy kompleksową obsługę układów AdBlue, SCR i DPF – od diagnostyki po naprawy i konserwację. Zaufaj naszym specjalistom i zapewnij sobie bezpieczną oraz ekologiczną jazdę przez wiele lat!
UMÓW WIZYTĘCo to jest AdBlue, SCR i DPF?
Nowoczesne technologie w służbie czystszej motoryzacji
Układy AdBlue, SCR oraz DPF współpracują, aby Twój diesel spełniał rygorystyczne normy emisji spalin. AdBlue, czyli roztwór mocznika, jest wtryskiwane do układu wydechowego, gdzie w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) neutralizuje szkodliwe tlenki azotu (NOx), przekształcając je w nieszkodliwy azot i wodę. Z kolei DPF (filtr cząstek stałych) zatrzymuje niebezpieczne cząstki sadzy i popiołów, zapobiegając ich uwalnianiu do atmosfery. Razem te technologie znacząco zmniejszają emisję spalin i zapewniają optymalną pracę silnika.
Dlaczego serwisowanie tych układów jest kluczowe?
Zadbaj o kondycję swojego auta i portfela
Regularne serwisowanie układów AdBlue, SCR i DPF to nie tylko obowiązek każdego właściciela Diesla, ale też klucz do bezproblemowej eksploatacji pojazdu. Awaria któregokolwiek z tych systemów może prowadzić do poważnych problemów: od zatkania filtra DPF po przejście silnika w tryb awaryjny z drastycznym spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa.
Niewłaściwie działający system SCR może nie tylko wpłynąć na osiągi, ale też narazić Cię na wysokie kary związane z przekroczeniem norm emisji spalin. Dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie, diagnostyka oraz naprawa wszystkich komponentów.
Niewłaściwie działający system SCR może nie tylko wpłynąć na osiągi, ale też narazić Cię na wysokie kary związane z przekroczeniem norm emisji spalin. Dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie, diagnostyka oraz naprawa wszystkich komponentów.
Jakie usługi oferujemy?
Kompleksowa obsługa AdBlue, SCR i DPF w A!W Forged
W naszym serwisie oferujemy pełen zakres usług, aby zapewnić Twojemu pojazdowi pełną sprawność i niską emisję spalin.
Diagnostyka układu AdBlue i SCR
Dzięki nowoczesnym narzędziom diagnostycznym szybko wykrywamy wszelkie nieprawidłowości w pracy układu, od czujników po wtryskiwacze.
Naprawa i wymiana komponentów
Czy to pompa AdBlue, wtryskiwacz, czy inne elementy – nasi mechanicy zadbają o ich sprawną naprawę lub wymianę.
Regeneracja i czyszczenie DPF
Zapchany filtr DPF może powodować spadek mocy silnika i zwiększone spalanie. Oferujemy profesjonalne czyszczenie filtra metodami chemicznymi oraz termicznymi, co pozwoli przywrócić pełną sprawność układu.
Uzupełnianie AdBlue
Bezpieczne uzupełnianie płynu AdBlue, aby Twój system SCR działał bez zarzutu i spełniał normy emisji. Warto to robić, zanim poziom płynu spadnie do poziomu ostrzegawczego, ponieważ niedobór AdBlue może spowodować przejście silnika w tryb awaryjny.
Kontrola i czyszczenie zbiornika AdBlue
Regularne czyszczenie zbiornika oraz filtrów AdBlue pozwala na usunięcie zanieczyszczeń, które mogą wpływać na działanie całego systemu. W zbiornikach montowane są filtry, które mogą wymagać okresowej wymiany.
opinie naszych klientów
Najczęstsze problemy z ADBLUE, SCR i DPF oraz jak im zapobiec
Przeciwdziałaj problemom zanim się pojawią
Problemy z układami AdBlue, SCR i DPF mogą wynikać z wielu czynników, w tym z regularnej jazdy na krótkich trasach, co nie pozwala na pełne wypalenie cząstek stałych w DPF. Oto najczęstsze problemy:
- Zatkanie filtra DPF: Objawy to m.in. spadek mocy, zwiększone spalanie i dymienie. Regularne czyszczenie to klucz do długowieczności filtra,
- Zamarznięcie AdBlue: AdBlue krystalizuje w temperaturze -11°C, co może uszkodzić pompę i inne elementy układu SCR. Regularne sprawdzanie poziomu i stanu płynu jest kluczowe,
- Problemy z czujnikami SCR: Niewłaściwe działanie czujników może powodować nieprawidłowe dozowanie AdBlue, co prowadzi do zwiększenia emisji spalin i wprowadzenia silnika w tryb awaryjny.
Zadbaj o swój samochód na czas – regularne przeglądy i konserwacja to klucz do unikania kosztownych napraw w przyszłości.
UMÓW WIZYTĘDlaczego warto wybrać A!W Forged?
Eksperci, na których możesz polegać
W A!W Forged dbamy o Twój samochód tak, jakby był nasz. Łączymy nowoczesne technologie z pasją do motoryzacji, oferując pełen zakres usług serwisowych. Nasze wieloletnie doświadczenie i zaawansowane narzędzia diagnostyczne pozwalają nam rozwiązywać nawet najbardziej skomplikowane problemy z układami AdBlue, SCR i DPF.
Nasi mechanicy są ekspertami w swojej dziedzinie i regularnie podnoszą swoje kwalifikacje, aby sprostać najnowszym wymaganiom branży. Wybierając nasz serwis, zyskujesz pewność, że Twój diesel jest w dobrych rękach.
Nasi mechanicy są ekspertami w swojej dziedzinie i regularnie podnoszą swoje kwalifikacje, aby sprostać najnowszym wymaganiom branży. Wybierając nasz serwis, zyskujesz pewność, że Twój diesel jest w dobrych rękach.
sprawdź nasze inne usługi
geometria 3d
elektronika i elektryka samochodowa
dynamiczna wymiana oleju
klocki i tarcze hamulcowe
diagnostyka komputerowa
serwis klimatyzacji
wymiana oleju i filtrów
Układy i serwis AdBlue
naprawy mechaniczne
wulkanizacja serwis opon
serwis dodge i ram
POMOC DORGOWA
SERWIS BUSÓW I DOSTAWCZAKÓW
SERWIS JEEP
Sekcja FAQ:
DPF (filtr cząstek stałych) powinien być serwisowany co najmniej raz na 15 000 – 20 000 km lub częściej, jeśli jeździsz głównie w warunkach miejskich. Regularna diagnostyka i czyszczenie filtra są kluczowe, aby zapobiec jego zapchaniu i kosztownym naprawom.
Tak, uzupełnianie AdBlue można przeprowadzić samodzielnie. Należy jednak pamiętać, aby stosować się do zaleceń producenta i używać wysokiej jakości płynu AdBlue, który jest przechowywany w odpowiednich warunkach. Zaleca się również, aby co pewien czas oddać auto do serwisu na kontrolę całego systemu, aby upewnić się, że wszystkie komponenty działają poprawnie
Jeśli zabraknie AdBlue, samochód wejdzie w tryb awaryjny, co może skutkować spadkiem mocy i ograniczeniem prędkości. W skrajnych przypadkach pojazd może odmówić uruchomienia. Ważne jest, aby regularnie monitorować poziom AdBlue i uzupełniać płyn przed osiągnięciem minimalnego poziomu.
Najczęstsze objawy zatkanego filtra DPF to spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, intensywne dymienie z układu wydechowego oraz uruchomienie trybu awaryjnego silnika. W przypadku wystąpienia takich objawów należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu diagnostyki i ewentualnej regeneracji filtra.
Jazda z zapchanym filtrem DPF jest niebezpieczna i może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika oraz układu wydechowego. Zapchany DPF ogranicza przepływ spalin, co powoduje wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, a to może prowadzić do kosztownych napraw, w tym wymiany filtra lub nawet uszkodzeń turbosprężarki.
Tak, AdBlue zamarza w temperaturze około -11°C. Większość nowoczesnych pojazdów wyposażonych w system AdBlue ma wbudowane podgrzewanie zbiornika AdBlue, co zapobiega zamarzaniu płynu. Niemniej jednak, warto regularnie kontrolować system, aby upewnić się, że działa on poprawnie w niskich temperaturach.
Tak, system SCR wymaga regularnych przeglądów, aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Przeglądy te obejmują diagnostykę czujników, wtryskiwaczy AdBlue, pomp oraz przewodów. Regularna konserwacja zapobiega awariom i pozwala utrzymać pojazd w pełnej sprawności.
Tak, jazda na krótkich trasach może negatywnie wpływać na działanie DPF. Filtr cząstek stałych potrzebuje odpowiedniej temperatury spalin, aby wypalić nagromadzone cząstki sadzy. Podczas krótkich tras temperatura ta jest niewystarczająca, co prowadzi do zapchania filtra. Zaleca się regularne dłuższe trasy, aby wspomóc proces regeneracji DPF.
Zaleca się stosowanie wyłącznie certyfikowanego AdBlue zgodnego z normą ISO 22241, aby zapewnić prawidłowe działanie układu SCR. Stosowanie tańszych zamienników lub niecertyfikowanego płynu może prowadzić do uszkodzeń układu wydechowego i awarii silnika, co wiąże się z wysokimi kosztami napraw.
Nie, system AdBlue jest integralną częścią układu redukcji emisji spalin w pojazdach spełniających normy Euro 6. Jego wyłączenie nie tylko naraża samochód na niezgodność z przepisami dotyczącymi emisji spalin, ale może również skutkować poważnymi problemami technicznymi i prawnymi.
A!W forged - jak do nas trafić
Zapraszamy na kawę oraz do naszego serwisu.
Znajdziecie nas w Poznaniu na ul. Nizinnej 21.
polityka prywatnościZnajdziecie nas w Poznaniu na ul. Nizinnej 21.
Nie czekaj na problemy – zadbaj o swoje auto już dziś!
Umów wizytę w A!W Forged i ciesz się sprawnym, ekologicznym oraz bezpiecznym samochodem przez długie lata.
+48 516 201 301